Vadászidény szerepjáték

Nagy Donát, 3.4.2 verzió, 2024. május 14.

Ezek a szabályok elérhetőek PDF formátumban is, jelenleg az illusztrációk csak abban a formátumban elérhetőek.

Bevezető

Tömör gyorstalpaló szerepjátékokról, a Vadászidény rendszerről és Andevellir világáról.

1. Vadászok a vad világban

Alapvető szabályok a kalandozók társadalmi helyzetéről, képességeiről, felszereléséről és cserélődéséről.

2. Harcrendszer

A vadászok megbízásai jellemzően kíméletlen leszámolással végződnek – és az itt bemutatott alapfogalmak (figyelem és fenyegetés, összecsapások, harcértékek és a harc eredményei) segítségével könnyen kijelölhető, hogy ki kit tud legyilkolni a harc forgatagában.

3. Fegyverek és használatuk

Hatékony közelharci fegyvereket minden vadász használhat; ezen túl sokan vannak, akik közelharci képességekben és/vagy távolsági harcban is jeleskednek.

4. Harci helyzetek és körülmények

Egy szabályos párbajban az edzettebb, tapasztaltabb vitéz győz – a vadászok zűrös küzdelmeiben viszont sok ravaszkodást tesznek lehetővé a gyors összecsapások, a sérülések következményei, az alternatív harci eredmények, a szorult helyzetek és a célzás körülményei.

5. Mozgás és tájékozódás

A közönséges harcosok ellen gyakran szó szerint is házhoz jön az ellenség; a vadászoknak viszont a futva menekülő tolvajoktól az úttalan utakon gázoló fenevadakon át egészen a nyaktörő mászásig és zuhanásokig mindenféle kellemetlenséggel meggyűlhet a baja…

6. Állatok és idomításuk

Sok állatfaj rendelkezik félelmetes erővel és gyorsasággal; Andevellir világában pedig ezt kiegészítheti az alakváltók emberi értelme vagy a fenevadak nyers ravaszsága is. A vadak adottságai mellett a szabály itt mutatja be a lovaglást, a kutyák idomítását és a szagnyomok követését is.

7. Közösségi manőverezés

A szövegelés és intrikázás nem a vadászok szakterülete (őket akkor bérlik fel, amikor már tettekre van szükség); de másodlagos kihívásokban az ilyen adottságok is szerepet kaphatnak.

8. Lelki hatalom

Andevellir világában a lélek hatalmat hordoz, ami összeköti a lelkeket és átformálja az anyagokat. Ez a rész bemutatja a hatalom forrásait, a mesterek és hagyományok társadalmi szerepét, továbbá a hatalom használatára vonatkozó általános elveket.

9. Saját lélek hatalma

A saját lélekben lakozó hatalom tudatosan, szabadon és közvetlenül irányítható, így a lelki kapcsolatok létrehozásától az átformáló hatásokon át egészen a vizsgálódó képességekig mindenféle feladatra jól alkalmazható.

10. Égi hatalom

Az örök békesség hatalmát hordozó papság a társadalom alapköveként szolgál, megtisztító fénynyel küzd a szörnyetegek ellen és befogadhatja az égbe szállt lelkek tudását.

11. A vadon hatalma

A természeti szellemek bajnokai a társadalom peremén feszegetik a határokat, nyers életerővel küzdenek személyes álmaikért és kitapasztalhatják a természet titkait.

12. Különös lények

Andevellir világában a mesék valós veszedelmeket mutatnak be: hatalmas fenevadak, szeszélyes tündérfajzatok, ádáz élőholtak és titokzatos lidércek fenyegetik az ember-népeket.